Sidor

tisdag 31 januari 2012

Tyglinaspotatisbullar m bacon och stektabananer

Till lunch fick det bli rester från potatismoset idag. Jag lyxade till det genom att blanda i ett ägg i potatismoset samt majsmjöl så konsistensen blev "klick"bar i stekpannan. Efter bullarna åkte baconet ner en sväng i pannan samt sist en banan i skivor (tjocka)... Dottern tyckte si så där om lunchen idag men jag tror mer det beror på örat. Idag är hon sjukare än igår :-(

Denna måltid var så långt man kan komma bort från GI. Och jag kan erkänna att min mage tyckte likadant. Fick nästan kramp (ifs kan det bero på att jag åt så det nästan sprutade potatisbullar ur öronen) men efter lunch fick jag så snällt hålla Edla sällskap framför TV:n halv sovande. Nu ska det bli lite kaffe och sedan dags att hämta Eric på dagis. Japp, han är där idag. tur det för hemma hade han bara stört Edla nu hon försöker vila/sova... mitt lilla gryn. Usch vad jobbigt det är att se sitt barn sjuk. Även att det inte är något allvarligt så gör det ont i hjärtat ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar