Sidor

torsdag 12 januari 2012

Mina små duktiga kockar

Idag när vi skulle laga mat så hade jag två som ville så gärna hjälpa men bara en rätt att fixa.... då får man turas om att röra :-)

Det blev något så vanligt som korvstroganoff med ris till barnen medan jag körde med kokt blomkål och finstrimlad rödkål. Jag som älskar blomkål tyckte inte att det gick ihop dag... men rödkålen var kanon till...


Och sedan var det stress på högnivå.... Vårens aktiviteter börjar... Edla hade innebandy.  Det är så roligt att se att nu är det 21 tjejer som springer och spelar. Sedan hem och kvällsbestyr på barnen medan jag sprang en snabb sväng med dammonstret innan det var dags för Sveriges Mästerkock.

Lite planering inför morgondagen... Julen ska dansas ut !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar