Sidor

tisdag 10 januari 2012

Gräddkokt lax

Till middag idag blev det gräddkokt lax. Ett hittapå recept :-) Jag hittade laxfiléer i frysen och slängde in dem i ugnen 10 min. När de hade börjat tina hällde jag över grädde så det täckte kanterna på lax bitarna. Lite lite salt och citronpeppar och in i ugnen igen i ca 15 min eller tills laxen är klar (jag hade 200 grader). Under tiden koka ris till familjen. Hittade ett recept på nätet häromdagen på stekt färsk broccoli. Tyckte det lät gott och vill ev bjuda på det i helgen men jag ville testa innan... Yummi yummi yummi säger jag bara :-) Åter till dagens middag. Jag hade morot och broccoli i kylen så de tog en sväng i stekpannan med smör och hade sällskap av en rödlök. Edla fixade dagens sallad som var baserad på tomat, gurka, isbergssallad och rödlök med lite vinigrätt.
Barnen skrapade sina fat :-) det är alltid ett gott betyg. Sedan var det lek som gällde för barnen. Tycker det är underbart med snö just nu.... inte för att det är så mycket men så att barnen faktiskt kan leka ute en stund och tycka det är SUPER roligt med snö. Efter att jag hade fått ordning i köket kom tröttheten. Jag var så trött att jag inte orkade stå upp.... tyckte jag kunde lägga mig framför Tv:n och se nåt men det fanns inte nåt bra. På 2:an var det nåt program om E-nummer, 3:an minisize mot supersize (eller vad det nu hette) och på fyran matmissbrukarna... 5:an hade biggest loser...och jag somnade :-) Det är så skönt att man faktiskt har så stora barn nu att det går att somna en liten stund... 10 min och sedan vakna och ha fått massor med energi :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar