Sidor

onsdag 11 januari 2012

Finsk tjockgrillkorv med stuvad vitkål

Häromdagen när jag handlade hittade jag dessa underbara korvar... och har man lite finsktblod i sig så finns suget efter riktig "makkara".
De fick åka in i ugnen en sväng... undertiden fixade jag stuvad vitkål till mig medan resten av familjen fick koktpotatis och senapssås.
Och så klart en sallad av det som fanns i kylen idag... morot, tomat, gurka och rödlök...
Smarrigt värre :-) ! Och det blev tom över så att jag har fått en låda till jobbet imorgon.

Måste bara berätta att jag gjorde en upptäckt idag, inte nåt märkvärdigt egentligen... ibland gäller det bara att se... När jag slutade jobbet idag och skulle hämta barnen så var det nästan ljust. Det var inte bäcksvart som det har varit nu ett tag... ljusare tider är på G. Barnen är rätt trötta när de kommer hem nu från dagis då jullovet är över... det blev en film på TVn. de behöver varva ner och vila ibland. Det blev delar av Barbis "de tolv dansande prinsessorna" och delar av Cars 2...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar