Sidor

måndag 16 januari 2012

Nudlar på beställning

När barnen är sjuka får de bestämma vad de är sugna på att äta.. .Idag beställdes det nudelsoppa... Jag hade inga vanliga nudlar hemma (har aldrig  det hemma egentligen .. bara om jag ska laga nåt speciellt med just nudlar) Då fick jag rota lite och hittade mina minispaghetti skafferiet.
För tre portioner
Börja med att smälta smöret i en kastrull. I med ca 2 msk minispaghetti fräs tills de blir lite bruna. Sedan i med 8 dl vatten, en buljong tärning och ca 1 dl nudlar. Låt det koka upp i med lite kryddor (det man känner för, jag hade frysta asiatiska kryddor [findus] och lite salt. Klart!

Varför har man mössa vid bordet??? jaa... säg det... men det finns lägen då man inte bråkar med sjuka barn som bara äter så snällt...

1 kommentar:

  1. Vad trist med sjuka barn. Hoppas lilleman snart är på benen igen! Mailade dig till jobbet idag. Kolla om du har tid. Krya på er. Kram, Sara

    SvaraRadera