Sidor

onsdag 4 januari 2012

Nytt år nya tag...

Har bestämt mig för att inte inta så mycket kolhydrater nu en period för att se om det händer något på vågen samt om kläderna återigen kan sitta som de ska istället för att vara som korvskinn. Det har börjat bra... hade som mål att börja den 2:a januari så nyårsdagen fikade vi ordentligt på goda saker...
Men from måndag är det slut med sånt nu ett tag framöver för min del.... Måndagen började inte riktigt som jag planerat. Inte så att jag åt nåt jag inte skulle äta... utan jag låste ut mig :-) På morgonen var M hemma när barnen och jag gick ut från dörren och när vi kom hem var han självklart inte hemma och min nyckel var i jackfickan... på den jackan som hängde i hallen... bakom låst dörr :-(
Väl inne kunde jag börja med min nyttiga middag. Hade tidigare inhandlat en stor laxfilé bit som fick åka in i ugnen. Måste erkänna att jag är usel på att få bort skinnet från laxen så jag har mitt knep... in med hela laxen med skinnet uppåt i formen... efter ca 7 min ta ut laxen och lyft lätt bort skinnet från laxen och smaksätt efter tycke...

Jag valde riven ingefära, pressad citron och soja... gnid in det i laxen... strö sesamfrön över... och in i ugnen igen ca 20 min på 175 grader.
Serverad med broccoli och en sallad på salladskål, tomat , rödlök och dill samt en gnutta olivolja, lite pressad citron och flingsalt.
Då var den dagen avklarad :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar