Sidor

söndag 26 januari 2014

Efitdag idag söndag

26 jan är EFIT dag igen, ett foto i timmen. Fler som deltar, kika här om du vill läsa eller följa andras dag....
00:04
Precis innan JohnBlund...
8:00
Gos och brottning i sängen
9:00
Frukost
Glömde ta bild... Men den är lätt att föreställa... Kaffe macka o fil...
10:00
Start av dagens första maskin tvätt...
Och nu litte soffhäng med stickning och Amazing race eller Alpint... Får se vem som gör mig sällskap :)
11:00
Sitter i soffan och pratar med svärmor i telefon
12:00
Fixar middagen... Den ska vara i ugnen ca 6 timmar på 125 grader...
Viktigt moment är att låta letgrytan ligga i kalltvatten ca 20 min... Medan man kryddar köttet , man ska gnida in kryddorna ordentligt på köttet. Jag gjorde små jack med kniven så jag gned även kryddorna in i jacken:)!
13:00
Snabeldraken o jag dejtar
14:00
Lunchen av klarad. Bild på lunchlåda för im
15:00
Bara sitter och surfar
16:00
Missbedömt tiden... Så det blev jäktigt att komma iväg... Men nu sitter jag och tittar på sonen som har innebandy träning.
Har tagit med mig stickning så lite produktiv kommer jag att vara:)
17:00
Nu jäktat vidare till simskola.. Båda barnen har samma aktivitet i samma klass:)! Me like it!!!
18:00
Träning pågår...
18:35
Hårblåsten ska få jobba
19:00
Överraskning i lergrytan;)!!! Trodde det skulle vara mer pulled pork aktigt i grytan men det var en hederlig söndagsstek;)
Serverar middag...
20:00
Barnen i säng, disken diskad. 
Kaffet klart... Jag sitter i soffan dödstrött
Få se hur länge jag orkar vara vaken...
21:00
22:00
22:10
Nu tar jag god natt!! Då är denna EFIT dagen över.

9 kommentarer:

  1. Våra dagar ser likadana ut hittills ;)

    SvaraRadera
  2. Här är det alpint som gäller på TV. ;)

    SvaraRadera
  3. Kollar in din efit-dag.
    Jag har också dejtat snabeldraken :) Det behövdes kan man säga.

    SvaraRadera
  4. Har också tvättat kläder i dag och stickat. Hoppas kvällen blir lugnare.

    SvaraRadera
  5. Åh, en sådan där lerkruka önskar jag mig för jag vill också kunna laga pulled pork!! Härligt med mycket aktiviteter för barnen på en och samma dag ;)

    SvaraRadera
  6. Tur med snabeldraken och tvättmaskin här med men det kom ej med på bild ;-)

    SvaraRadera
  7. Här skulle det också varit innebandy, men sonen kräktes på natten så söndagen blev en väldigt lugn dag!
    Intressant med köttet, undrar varför det inte blev pulled?

    SvaraRadera
  8. Oj, hektisk dag! Då är det gott med en rejäl söndagmiddag! :) Söt katt också! :)

    SvaraRadera
  9. Den där tvätten... Även här!

    SvaraRadera