Sidor

tisdag 29 oktober 2013

Handarbetspanik o höstlov

Himmm... Efter att ha varit på syfestivalen och handlat massor med projekt vet jag inte vart jag ska börja. Hade lite press på mig att mina UFOn skulle bli klara först. Och det är de... Min halsduk som ska matcha min mössa från förra året är klar...
Min gröna pyttipanna är klar, håller på att blocka den...
Den vita är också klar ska bara blocka den ...
Var är paniken då??? Jooo jag vet verkligen inte vart jag ska börja... Så nu har jag inget på gång:( I stick väg alltså... Sömnadsmässigt har jag en tunika och en klänning till mig på G men det är inte samma sak som stickning... De är lite svårare att göra framför Tvn... 

Tänkte börja med nåldynorna men mönstret var på engelska och mina sticktermer var mycket begränsad insåg jag så jag får börja med att googla o översätta först :) 
Och så är det tisdag och symöte hos husmorsskolan... Kika här för andra bidrag...
Glömer ju nästan det viktigaste... Det är höstlov och idag är min lediga dag för att vara m barnen... Vi åkte redan 7:45 till Simhallen... Vi var där till kl 13:45... 

Frukost o fika hade vi med oss. Men eftersom det blev längre än planerat är det bra med en lucka in till restaurangen... Ovan har vi precis tryckt i oss lunch:)
Vi var som russin när vi hade badat klart men det är det värt... Hoppas ni hinner njuta av dagen... Själv är jag även glad åt att Stormen inte blev så kraftig med skador...

5 kommentarer:

  1. Fina färdiga projekt! Håller också på med en pytt, men bävar lite inför "kortvarven".

    SvaraRadera
  2. bra du jobbat , färgerna i halsduken var kanon .

    SvaraRadera
  3. Härlig dag ni verkar ha haft. Det du gjort klart är jättefint.

    SvaraRadera
  4. Låter kul med en heldag på badet! Gissar på att ni varit lite småtrötta efter det :-)
    Jättefina saker du har gjort! Och det låter bekant med att handla på sej en massa projekt på syfestivalen :-)

    SvaraRadera