Sidor

fredag 13 januari 2012

Julgransplundring

Då var det den 13:e januari eller tjugondag Knut. Barnen med kompisar har idag dansat ut julen hemma hos oss. Vi har som tradition att vi dansar så gott det går runt granen MEN det viktigaste för oss är  att krossa våra pepparkakshus!!!! Det har varit prat om det sedan husen kom hem från mormor.... Och äntligen var vi där, men först så dansade vi... i år hade jag tänkt lite i förväg och möblerat om så det gick att dansa RUNT själva granen och vi hade turen att vi var precis så många så vi kunde hålla varandra i handen och dansa... Roligt värre :-)

Men innan gästerna kom så bakade barnen och jag muffins.... vi ville vara säker på att vi skulle få i oss så mycket socker det bara går :-)

Vi bakade blåa och gröna muffins.
Sedan fick den som ville lägga på Nutella och strössell (jag ville vara riktigt säker på att alla fick i sig socker så det sprutade ut ur öronen)
Det finns tyvärr ingen bild på NÄR vi krossar huset (av erfarenhet vet jag att jag måste hjälpa till att krossa, det är svårt när min mor har limmat huset med socker... det sitter ihop som berg)

ALLA nöjda och glada... och NU ska julen ut här... Började lite smått ikväll men "På spåret" började och kände att jag behövde en fredagskväll med min man. Barnen??? Joo de är hemma, dock hade jag en minus vid middagen men det blev ett annat plus istället. Det är en underbar gata vi bor på... Sonen ville äta hos en kompis medan dottern ville ha en kompis hemma på middag och som nattgäst :-) Kommer själv ihåg HUR roligt det var att sova borta hos kompis samt att ha någon hemma... Medan vi tittade på vårt program tittade barnen för på talangjaketen på 4:an för att sedan vilja leka i sina rum... Sedan sängdags för dem... och då hör man tjejfnittret från Edlas rum... och sedan tystnad.... De sover :-)





1 kommentar: