Sidor

söndag 22 januari 2012

Edlas kortärmade jacka med tillhörande kjol

Började ett projekt i höstas som jag visade lite glimtar av... som blev en lång historia... det blir så ibland. man blir liksom aldrig fördig ... det bara ligger och väntar på nåt. Först var det dragkedja och sedan mudd... men nu är det klart. (vissa saker blir inte bra på galge)



Ovan ser ni att jag har haft användning för min overlock :-) Jag hade inte tålamod att vänta på mina mörkatrådar så därför är sömmen vit...

Mönstret är från sömnadsmagasinet... Och nedan är det återigen en bild på mitt paket jag hade beställt från Bibbistextil (dragkedjan jag fick vänta på)

Och passar på att visa en bild på mina lilla stjärna Janome 990D.

1 kommentar:

  1. Härliga plagg till barnen! Edlas 2-delad ser verkligen proffsig ut.
    - Vill bara kommentera följande:Det enda tråkiga med att du har börjat sy till barnen är att deras mormor vet snart inte vad hon kan köpa som present till dem! Förr gick det alltid hem att köpa en klänning eller tröja och byxor... Nu känns det som att det köpta kan inte längre tävla med "egen tillverkning"..

    SvaraRadera