Sidor

söndag 22 januari 2012

Söndagsmiddag: Kyckling med gorgonzola och waldorfssallad med rödkål

Idag var första dagen på länge som jag kände att krafterna har börjat att återkomma. Kände att jag ville ha "riktig" mat. Det fick bli kycklingfilé med gorgonzolasås.
Börja med att strimla purjolöken fint och lägg det i botten på en ugnsform
Dela kycklingfiléerna, salta och peppra, låt dem få färg i en grillpanna...
Riv över gorgonzolan (till 4:a filéer 100 gr ost), jag hade en riktigt fin gorgonzola... den var riktigt mjuk
På med 4 dl grädde och in i ugen tills kycklingen är klar... (ca 20-30 min)
Under tiden... fixa ris till familjen och en trevlig sallad.
Vad gjorde jag för trevlig sallad??
Blev inspirerad av "på spåret" i fredags.... Waldorfssallad men det fick bli...

Tyglinas Waldorfssallad med rödkål

Strimla rödkålen fint
Hacka ett äpple i små bitar
Hacka hasselnötter och valnötter
Majonäs
Turkisk yoghurt

Super duper gott om du frågar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar