Sidor

lördag 29 december 2012

Alster genom stickning...

Jag stickade ju en halsduk till Eric som jag har visat bild på från starten.. Men här kommer en bild på resultatet...
Sedan började jag på en tröja till Edla.. Den har fått vila lite emellan då guldtråden tagit slut några gånger men nu är den klar och enl Edla så är den fin... Första natten undrade hon om hon fick sova i den :) Mönstret har jag hittat på själv... Blev lite vid i kragen men det rättade jag till genom att virka ihop den... det gäller att lösa problemen och inte låta sig hindras... 
det viktiga med tröjan var att den fick inte vara för lös... "den ska sitta åt lite" " den får INTE vara stor" så ni vet det :) Där emellan så stickade jag lite på koftan som jag håller på med till Edla men den är fortfarande inte riktigt klar... Så den blir det ingen bild på... Men hade lite mellan tid igen så då började jag sticka en halsduk till Edla som blev en sjal istället :) Den har också fått godkänt från primadonnan :)
Till den hittade jag inspirationen från en sjalmönster som en väninna köpte på syfestivalen i höstas när vi var i Stockholm... Vet inte om volangen är gjord på samma sätt men men jag är nöjd med resultatet... 
Och sedan har jag börjat med sjalen till mig som jag behövde expert hjälp med att komma igång med :) Nu är den i full gång... har som motto att hinna med minst tre varv varje dag om jag hinner med mer är det bonus och hinner jag inte tre varv så är det inte hela världen för det.. det finns en morgon dag 

Näää nu ska jag sitta framför TVn och se slutet på "Törnrosa på Bolsjoj" och sticka lite mer :)

4 kommentarer:

  1. Oj, vad du har stickat på. Du undrade vad en garnring är. Det är vår lilla garn affär som har en ring. Vi är ca tio tjejer som betalar 100 kr i månaden, sedan drar hon som äger affären någon av oss som "vinnare" och vi får 1000kr + 10% att handla för i hennes affär, sedan håller vi på tills alla har vunnit. Då kan man handla mer på en gång utan att det känns så dyrt. man kan ha ringar på olika affärer om innehavaren går med på det.
    Gott nytt år Maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Himm.. roligt låter det :) Men tror inte vi har det i stan... så jag får nog starta en egen cirkel med bara mig i :) 100kr i mån så kan jag stor shoppa :)

      Radera
  2. Det verkar vara ett ganska kompliserad mönster på din egen sjal! Det blir fluffigt och härligt tror jag. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Kompliserad vet jag inte om jag ska kalla den när man väl fattade hur det skulle göras ... Men jag begrep inte beskrivningen... men skam den som ger sig... när denna är kalr är det bara tt hoppa på nästa beskrivinig och se vaddet blir...

      Radera