Sidor

tisdag 1 november 2011

Tisdagsmys samt god gryta från helgen

Idag efter jobbet tog barnen och jag en sväng till Rusta för att hitta en tvättkorg till oss. Har slängt vår... Den var från den tiden då jag flyttade hemifrån... locket gick sönder så det kom fram spikar... fastnade i kläder mm näää det är på tiden att hitta en  ny.... men det var inte lätt, fanns bara två på rusta svart eller vit i plast... så det blev ingen tvättkorg MEN föll för dessa ljusstakar istället...
Man ser bara en på bilden men jag köpte fler... behövde klippa bort allt runt bilden då det inte var så fint som man önskar att det ska vara på bild :-)

Sedan var det tid för vår middag som jag lagade i helgen.. Köttgryta på oxbringa... Kokat länge länge....
serverad med ris och sallad. Salladen är på riven morot, persilja lite gurka samt rostade grön Carlipaprika (långa smala men ej starka paprikor inköpta på Netto) och en klick Rysk Yoghurt...


Måste bara få tipsa om min lunch idag.... var på Gusto med en väninna och åt deras "Bibimbap" super duper gott... Kyckling med chilidippsås med ris serverad med inlagdgurka mm... Ohhh så gott! Så vill du testa något gott håll utkik efter detta på Gusto!!!

Nu ska jag dejta "Ett mord annonseras" natti natti...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar