Sidor

söndag 20 november 2011

Tipsbingo på Lysningsbadet

Barnen och jag var lite äventyrliga idag (ordet äventyrlig kommer från Eric, han tyckte detta skulle bli ett äventyr). Vi åkte ut till Lysingsbadet och gick deras tipsbinga promenad. TROTS att det nästan regnade... det var hur blött i luften som helst. Och ni som känner mig vet att jag INTE gör sånt men under kan hända. Har aldrig gått den själv alltid haft med mig folk som hittar men de i stugan var så snälla så vi fick en karta och de lovade att leta efter oss om vi inte var tillbaka inom 5 timmar :-) Början gick segt Eric började bråka redan efter 100 meter och jag började undra vad jag hade gett mig in på men han kom fram och sade förlåt och sedan var vi vänner hela tiden allihopa :-)

Vi kom i mål!!!
En lycklig vinnare!!!
 Men vi var så solidariska så vi delade på godiset efter luchen hemma som var rester från igår, revben med ris till barnen jag tog matvete, kallsås med dillchipsströssel samt sallad.

 Nu ska jag ta tag i min rena tvätt och sedan är det innebandy för Eric.  Planering inför veckan med middagar, adventsförberedelser mm. Planering är A och O för att underlätta vardagen. Det räcker med 20 minuter i lugn och ro för att se vad som skall lagas till middag, när man skall ta fram gardinerna, stryka mm. Ta fram alla ljusstakar mm. Och vid 20 i kväll är det som vanligt Morden i Midsomer :-) Lite mord på söndagskvällen är aldrig fel. Himmm har jag tur kanske jag hinenr gå en snabb sväng med damsugaren också innan innebandyn.

Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar