Sidor

fredag 18 november 2011

Stenar, hur gamla är de egentligen??

..sitter och njuter av kaffe medan barnen ritar. Eric pratar och pratar... och ja... efter ett tag så slutar man liksom lyssna.
"ELLER HUR MAMMA???" hör jag... tillbaka till verkligheten... ( jag som var långt borta och planerade middag till kvällen och olika roliga saker till december mm) Försöker hänga med vad Eric säger... "visst är stenen äldst? " Jag ??? hur menar du? "jo om man kollar på träd, dinosaurier och sten" Ja, då är stenen äldst. "för den sitter fast eller hur mamma den kan inte vara i luften." " så den är äldre än norra jordklotet eller hur" " och kanske tom planeterna" ... måste erkänna att jag inte känner för att ge en lektion i universum just när jag njuter av mitt kaffe och planerar middagar i min fantasi :-) Och som en räddare börjar det en ny tecknad film på TV som fångar sonens intresse och jag får fortsätta med mitt :-)
Sitter nu istället och funderar på hur jag ska googla så jag är beredd nästa gång det kommer frågor om universum mm eller jag återvänder till verkligheten och tar itu med tvättmaskinen som snart är klar. Eller så bara tittar jah oxå på barnprogrammet barnen tittar på och fortsätter att njuta av mitt kaffe... nu är det visst drömmarns trädgård... Ha en trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar