Sidor

söndag 20 november 2011

Lördagskvällen

Grillade tjocka revben med potatisgratäng med skysås, plommongelé, delikatesskapris och syltlök.
Middagen var lite ihop plock av det vi hade hemma utom revbenen hittade vi på Willys då barnen skulle ha lördagsgodis. Revbenen är kryddade med svartpeppar, grillkrydda, timjan, ingefära, soja och ite lite vatten. jag lätt det ligga i ugnen på 175 gr i ca 1,5 tim. Jag vände det efter 30 min hela tiden. Potatisgratängen var rester från fredagen och kapris, lök och gelé fanns i kylen. Såsen är gjord på skyn från köttet.

Hade planerat glass med tillbehör som efterrätt en banren skulle till kompisar för att titta på tvprogramm så det blev bara maken och jag hemma och då vilel vi vara nyttiga och tog bara kaffe efter maten.

När barnen kom hem satt jag vid symaskinen och då ville Edla oxå sy...
Medan Eric tyckte det var roligare med Nintendo 
och maken gosar med Sigge. Tänk att Sigge går med på att man håller om honom så här.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar