Sidor

söndag 27 november 2011

Ny upplevelse för mig

Idag har jag fått uppleva något nytt för mig. Hur det kommer att bli att ha en tonåring hemma... Inte med trots osv utan långdusch på morgonen. Tyckte det var bättre att barnen tog sin dusch nu på morgonen än till kvällen då det blir så stressig. Eric har ju innebandy men han kan duscha lite snabbt sedan efteråt istället  Han var snäll tog sitt bad kom ut... dottern går in i duschen. "Mamma få jag duscha själv lite?" Visst, med öppen dörr hör jag henne, passar på att städa WC samtidigt... Dags för håret... schampoo i och sedan skall det sköljas. "Kan själv dottern" har kommit förbi idag så visst hon får testa själv. Kommer och kontroller.. lite här och lite där... Sedan balsam... samma visa... Och sedan  "kan jag bara få stå en stund själv?" visst... Efter allt detta min tur!!! Äntligen min morgondusch!!! Ställer mig under varmvattenstrålarna och upptäcker till min fasa det är inte varmt!! Knappt ljummet. Vilken snabb dusch det blev :-( Jag är inte tillverkad för duschar som inte är kanon varma har jag hävdat länge. Har man två kulturer som UPPSKATTAR VARMBAD, i den ena kulturen HAMAM och den andra SAUNA finns det inte mycket övers för ljumna vattenstrålar inte :-( Nu har jag iaf fått en glimmt av framtiden... Hur förebygga detta??? Duscha alltid först!

Just nu förberedder jag adventfrukost. Vet inte om det finns nåt speciellt till adventfrukost men vi ska ha koktägg iaf. När jag gick påGI var det mycket ägg men sedan jag bestämde mig för att ta lite lugnt med GI så har det inte blivit mycket ägg. Jag älskar ägg men vill inte tjata ut det...

Snart  är det dags att tända första ljuset :-)

1 kommentar:

  1. För min del blev det bara en advents stjärna i köksfönstret. Det är så mysigt att tända den både tidig morgon och eftermiddag.

    SvaraRadera