Sidor

onsdag 2 november 2011

Onsdagskebab

Ikväll fick det bli lite kebab. Hittade lite karré bitar i frysen som jag marinerade i lite kryddor och olja (svartpeppar, paprikapulver, spiskummin, kajenpeppar...) Först åkte potatisen in i ugnen som klyftpotatis... Köttet in i stekpannan... Undertiden fixade jag en tomatsås som jag kallar för hemmagjort ketchup till barnen. Det är lite olja i kastrullen sedan i med Ajvar relish samt tomatpuré... fräs en liten stund... späd med vatten till lagom konsistens.
När potatisen är klar, lägg över köttet... servera med tomat- och gurkskivor och rödlöksringar samt lite vitlöksyoghurt.

Barnen har varit ute och spelat bandy med grannbarnen. Nu är de inne och leker skola. Det är lite svårt, de har själva byttnamn med andra barn så Edla är Tea mm och sedan har de osynliga klasskompisar oxå så just nu tror jag att jag har si så där 20 barn hemma (fast jag erkänner att så här lugnt brukar det inte vara på skolan de gånger jag ahr varit där och det är 20 barn :-)  ).

Och nu ska jag till symaskinen :-) har kurs im och då vill jag ha kommit en bit på vägen på ALLA mina projekt. Vilka projekt?  Bilder kommer senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar