Sidor

söndag 6 november 2011

Syfestival 2011 Stockholm

I fredags åkte jag till Stockholm på Syfestival (symässa) i Älvsjö. För den som gillar att sy rena paradiset och för den som inte gillar handarbeten mm måste det nog vara det tråkigaste stället du kan tänka dig. Men för mig var det himmelriket. Jag var ju iväg i våras till Jönköping så jag visste vad som väntade. Jag ville inte åka själv och jag hade turen att en av mammas väninnor (mor till mina väninnor) hade möjlighet att följa med och glädjas åt festivalen.

Vi kom fram vid 9 tiden så vi hade gott om tid att fika vid vår ankomst till mässan.
Senare tog vi oss in till "festivalen".




Vi gick runt i 5,5 timme :-) Jag kollade efter en overlockmaskin som jag har funderat på ... Testade många många... Vi testade symaskiner... Spanade in snygga tyger mm Sedan behövde vi fylla tanken i magen igen. Och tyvärr så är det så att man inte ska ha höga förhoppningar när man är ute...

Dagens paj med sallad...


Jag blev mätt mm men inte mer :-( 
Sedan traskade vi runt mer....Medan jag står i kön till bankomaten så ser jag dessa två tjejer som njuter av en massagekudde...

Testpanelen godkände kuddarna så nu mera är båda tjejerna ägare till varsin kudde :-)

När vi var klara med alla våra inköp åkte vi hem till en av mina väninnor som vi skulle sova hos och fikade. Mesude teyze hade bakat och tagit med sig en speciell efterrätt "sekerpare"...

Som vanligt när Mesude teyze har varit inblandat i bakning/matlagning så är det super duper gott.

Här har vi Demet. En av "tvillingarna" :-)
Och nedan har vi Buket...
"tvilling nr 2"
 Till middagen var vi hemma hos Buket och njöt av en underbar "Ettli Prasa"

och avslutade med en Tacopaj...

Och sedan fortsatte kvällen med mycket prat sent in på natten... Så är det när några tjejer träffas och luktar på vinflaskan :-)

Tack tjejer för en underbar minisemester för min del! 

2 kommentarer:

  1. Ser att du var på Syfestivalen. Låter kul. Ska försöka komma iväg nästa gång. Fick du tag på någon Overlock? Såg du om de hade KAMpressar?

    SvaraRadera
  2. Hej Levendia! Joo jag fick tag på en overlock :-) Hade tänk kommentera din blogg men jag kaninte det. Måste vara anonym för det, når fel med mitt konto så jag kaninte lämna kommentarer som inloggad?!! Vad gäller KAMpress vet jaginte riktigt vad det är så jag kaninte svara :-) Måste forska lite mer i det :-)/ Tyglina

    SvaraRadera