Sidor

måndag 28 november 2011

Första advent

Vi hade en mysig frukost med våra ägg och ljus...
Sedan hade jag behov av att komma ut lite och få något gjort som inte var 100% nödvändigt... bara för att man har ork och tycker att det är roligt... Barnen och jag gav oss av till stan. Målet var att inhandla julkläder till barnen MEN vi bestämde rätt snart att vi skulle fika (de som känner mig vet att jag kan fika tre gånger på en shopping runda om det behövs)... och äpplen faller inte långt från trädet :-) Mina älsklingar är som sin mamma... "ska vi fika snart?". Vi gick in på ett kafé och valde vad vi var sugen på...


och sedan åkte vi hem... Julkläder? Det blev det inga denna gång.
Hemma blev det dags att inta spisen och fixa middag. Från min skönerokasse hade jag lövbiffar hemma så det fick bli rullader. Började med att skala och koka potatis  Tillbaka till lövbiffarna...Jag fyllde våra med philadelphiaost (naturell), tärnade soltorkade tomater, lite vitlök, timjan och svart peppar.
Gega ihop alla ing och sedan klicka ut det på köttet... rulla och sedan ner i pannan.
Låt det fräsa en stund, ner med lite vatten och grädde. Hade lite av fyllningen kvar, det fick åka ner i pannan. Smaka av med salt och peppar. Lite soja för att få färg...
Under tiden dela några tomater och ställ på en ugnsform. Riv ost över (jag hade lite parmesanost kvar från vår tjejmiddag för några veckor sedan) samt lite mer timjan...

In i ugnen med tomatern i 7 min på grill...
Servera med en god sallad av det som finns i kylen... hos oss isbergssallad och morötter...
 
Det bästa betyget fick jag av barnen som tyckte det var SUPER gott!
...och lite mer advent bilder...




1 kommentar:

  1. Mysigt och trevligt. Hos oss blev det bara juligt i köket. Jag får ta det om två veckor.. först då har jag tid.

    SvaraRadera