Sidor

tisdag 15 mars 2011

Testpanelen har fått smaka

Kakan jag bakade igår kväll har testats idag.
Jag fick piffa upp den lite med florsocker ...

Först ut att prova kakan var Hans på lagret hos oss... (tyvärr fick min kaka konkurrens av en tårta från stan...)
Många olika omdömen.
Vissa tyckte den var jätte god.. . andra lite torr ... och andra ville ha mer sött i den...
Jag tyckte den var godare idag än igår kväll.. så jag tror kakan behöver stå ett dygn.

Nu till receptet...
3 dl dinkelfullkornsmjöl
2 dl fiberhavregryn
3 msk linfrön
2 dl grovthackade mandlar (jag ahde inte 2 dl mandel utan 1,5 och 0,5 dl hasselnötter)
0.75 dl kakao
2 tsk bikarbonat
2 tsk malen kanel
2 tsk malen kardemumma
2 st ägg
0,75 dl rapsolja
3 dl naturell yoghurt
2 msk flytande honung
1 msk kokusflingor
1 tsk olja till formen
Ugnen skall vara 175 grader. Blanda de torra ing i en skål. Vispa äggen, mosa bananerna och blanda ner i skålen. Rör ner olja, yoghurt och honung och blanda väl. Smörj en rund bakform med olja och bröa med kokusflingor. Häll smeten och grädda i mitten av ugnen i 50 min. (receptet är från recept.nu/ Kock Ulrika Davidsson/ Förkväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar