Sidor

fredag 25 mars 2011

Äntligen fredag :-)

Efter en mycket intensiv vecka var det underbart med fredag och en ledig fredag är ju aldrig fel :-) Morgonen började med besök från Oskarshamn av en god vännina med dotter. Det är underbart att bara umgås utan massor med krav ... Efter fikat åkte vi en sväng till stan. Lite shopping.. Sedan åkte vänninan hem och jag tog barnen med mig och gick på Thai Hoa till deras lucnhbuffé. Vad mysigt det är nu när barnen är så pass stora att det är en fröjd att vara ute... Sedan inhandlade vi lite växter mm. Missade dock tiden för em kaffe så när vi kom hem var det prio ett i min värld... Jag hade även turen att få besök av en arbetskamrat så jag inte behövde dricka mitt kaffe själv. Och det smakar alltid bättre när man är fler :-)

Till kvällen har Edla och jag bakat och lagat mat. Det har blivit Kycklingpaj med sallad och "Fiffirutor".

Till kycklingpajen hade vi en blandsallad. Edla blandade till en dressing på turkiskyoghurt och smuladfetaost med persilja. Och eftersom det är fredagskväll tog M och jag lite vin till denna middag...

Till kaffet blir det "Fiffirutor"... hade lite besluts ångest vad vi skulle ha på.. cocus eller strössel.. det blev både och :-) Just nu går Let´s dance för fullt.. katten dansar i soffan enl dottern (han tvättar sig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar