Sidor

onsdag 9 mars 2011

Strömming :-)

Idag har varit en VAB dag... Planen var att hinna med mycket med icke.

Det började iaf med att jag hittade en vännina ute med sin hund som kom in på en kopp kaffe. Det är bara så att kaffe med sällskap smakar bättre :-) Sedan hade jag ett ärende som jag inte kunnde flytta på så jag hade en vännina här som tog hand om dottern. Förutom att hjälpa mig med dottern hjälpte hon mig även med tekniska saker. Jag har införskaffat en ny mobil...  vänninan är mycket yngre än mig och kan detta med mobiltelefoner... hon  lyckades kopiera alla mina telefonnr som jag hade sparat på min gamla telefon till mitt SIM kort och vips så fick jag dem till min nya mobil. Detta sparade mig många timmars jobb samt tumvärk :-) Tack tack åter tack.... (och för den som behöver detta i klar text så är det självklart pga av åldern jag inte kan och har intresse för sånt...)

Så kommer vi till middag idag...en klassiker "Stekt strömming med potatis och lingonsylt". Detta är en rätt jag lärde mig att äta på Linköpings universitetsmatsal. Jag hade aldrig innan tyckt om strömming och just den dagen var vi jätte sena med lucnhen och det var det ända som fanns kvar... mattanten säger "..men har du provat med lingonsylt?" Trodde självklart inte på henne men testade för jag var såååå hungrig. Och nu tillhör denna rätt till mina favoriter.


Till maten serverade jag en spetskålssallad.
1/4 spetskål, fin strimmlad
1 riven morot
1 liten rödlök, strimmlad
dill, hackad
salt
peppar
olivolja
½ citron, pressad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar