Sidor

onsdag 16 mars 2011

Givande lunch igår

Igår hade jag en helt otrligt givande lunch. Det började med ett mail från min vännina Marie Kerrolf som undrade om vi inte kunnde luncha. Jag är inte sen på att dissa min lunchlåda och ta mig till stan. Vi var på Gusto (den som inte bor i Västervik och har vägarna förbi... testa deras lunch... Och ni som bor här har ni inte upptäckt dem så testa .... ) God mat, trevligt prat... Sedan adjö och jag började gå till bilen... En dam kommer förbi med blomkassar i handen. Konstig blandning tycker jag och tittar lite och får syn på en skylt "30 kr"... Då har blomsteraffären mixat blommor och lagt dem i kassar för 30 kr... Jag som sprudlade av vårkäsnslor kunnde inte låta bli att gå och titta... Fyndade 3 kassar. Den ena kassen har jag lämnat på kontoret och fått in våren där och de andra två kassarna....

... står på köksbänken och väntar på ytterkrukor. Tänk dessa 6 blommor för 60 kr.... Det kallar jag att fynda :-) Nu har jag bara det lilla lilla problemet med ytterkrukor. Jag vet att jag har massor med krukor men jag har plockat bort dem. Frågan är: var? Eller så blir det nya från Lagerhouse idag.. får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar