Sidor

lördag 12 mars 2011

Njuter av em..

Här har vi hunnit med lite. Gardinerna är helt uppsatta nu. Små plock hemma och middag.

 Vad har vi ätit för gott idag då? Jag grillade kottletter m klyftpotatis, grillade grönsaker samt en kallsås m fetaost och lite sallad.


Råvarorna kom från min matkasse från veckan men jag tog bort lite, lade till lite av det vi hade hemma så det blev vårt eget anpassad efter våra önskemål och då har jag även möjlighet att blogga om recepten.
Köttet marinerade jag i lite färdg marinad "smokey hickory". Klyftade potatisen, olivolja, salt , peppar och timjan in i ugen... efter en stund fick lite parika gul- och rödlök mm ta plats i ugnen med potatisen.
Gjorde en blandsalllad med det som fanns i i kylen isbergssalld, spetskål, morot, gruka och rödlök. Och nu till den underbara såsen.

1,5 dl gräddfil (i vår matkasse skulle man göra såsen på bara gräddfil men jag har lite svårt för det. Jag    tycker det blir för milt och gräddigt i smaken...)
 1,5 dl tukrisk yoghurt
1 dl smulat fetaost
peppar
persilja
Blanda och låt det stå och gotta till sig lite.

När det gäller köttet grillade jag det i en grillpanna. Underskatta inte en grillpanna. Visst det blir gott i en stekpanna oxå MEN jag tycker att det ser aptitligare ut när det är rutmönster på köttet samt att jag tycker det smakar bättre :-)

****

 Jag håller på laddar inför kvällen. Jag skall på ett Zumba Masterclass!! Det blir träning i 1,5 tim och sedan lite party :-) Och hur laddar man bäst för det ju genom att njuta av en kopp kaffe och något att läsa...
...Allt om Mat kom nu under veckan men jag har inte haft tid/ro att läsa den innan... Och så kan jag ju önksa att jag hade något av dessa kvar....
... men de som blev över tog jag med till jobebt så min arbetskamrater fick smaka på dem och hjälpa mig så jag inte äter upp alla själv... jaa då får jag bara titta på bilden och önska att jag hade en hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar