Sidor

måndag 28 mars 2011

Mindre bra försök...

Det blir ju inte rätt alla gånger när man första gånger testar något. Ibland blir det katastrof...

I början av förra veckan startade jag en grund till surdeg.
 Efter att ha rört om en gång om dagen till dag fem blev det dax att baka på söndag...

Det skulle knådas och knådas... Tur att min mor engång i tiden gav mig en bra maskin i present :-) ( Jag vílle bli en bullmamma när jag fick barn )

Och jag fick så klart hjälp i köket av Eric... Tur att han kan räkna.

Det skulle jäsa och jäsa... Hade missat den lilla lilla detlajen att det skulle börja med att jäsa 3 timmar... osv... De ser ju snygga ut där på bordet innan gräddning...


Fick lite för mycket färg i ugnen... Klockan hann bli efter 12 slaget på natten innan det var färdigt. Men jag trodde att smaken skulle överväga mitt arbete... Men icke... knäckebröd var mjuk om man jämnför med mina limpor... Och min testpanel på jobbet som jag hade tänkt att testa på... blev lyckligt lottade att inte behöva testa mina limpor ...

Skam den som ger sig... Nu har jag satt en ny omgång surdeg :-)

 Forstättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar