Sidor

fredag 3 februari 2012

Rullader med vitlöksost och hasselbackspotatis

Lyckades efter kämpande med snö mm att få ut bilen och tog mig och barnen till maxi för att handla. Hittade jätte fina lövbiffsskivor som fick bli grunden till kvällens middag. Hittade även i kylen hemma en ost jag inhandlat förra vekcan...
Hade missat att den innehöll vitlök då jag köpte den och förra vekcan var jag inte alls sugen på vitlöksost till min ostbricka. Tur var det för nu var den "perfekt". Gjorde små bitar av sosten och rullade in det i köttskivorna.  Men börja med potatisen. Skala och skiva fast inte ända ner, rada upp i ugnsform. På med smör, ströbröd, salt och peppar. 225 grader ca 40 min. Öppna och ös över smör på potatisarna då och då. Bryn rullarna i smör. När de fått fin färg tillsätter man ca 3 dl grädde, salta och peppra.. i med resten av osten. Låt puttra. Lite soja och fond. Klart. Och lite sallad.
Det blev inte mycket kvar som bilden ovan visar. Rekomenderas.

Trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar