Sidor

måndag 6 februari 2012

Ett av mina nya projekt

Fick för mig idag att lag skulle sticka raggsockar. Jag har aldrig stickat med 5 stickor tidigare... Jag äger inte ens strumpstickor. Efter jobbet blev det en sväng till NETTO, för jag såg att de hade det förra veckan... Men det fanns så klart inte några kvar :-( Skam den som ger sig... ringde min hjälplina (svärmor) och självklart hade hon det... Då var det bara att sätta sig ner och börja. Själva skaftdelen ska väl inte vara så svårt tänkte jag... Och började lägga upp maskarna... än så länge lugnt. Så kom första varvet... av farten stickade jag som vanligt så helt plötsligt var jag klar med varv ett men bara två stickor!? Då fick jag ta till nästa hjälplina (mamma på telefon) .. och det var ju inte så svårt att fatta att man skulle dela upp det på fyra stickor istället... So far so god... och så körde jag på ett par varv...
Och helt plötsligt upptäcker jag att maskarna börjar rymma från en av stickorna... SUCK då kom jag att tänka på VARFÖR jag inte tycker om att sticka... men skam den som ger sig... så nu har jag nåt att ta tag i snart igen... Men först ska jag göra nåt roligt som blogga... sedan mindre roligt plocka... och sedan ge mig på mina stickor igen.

1 kommentar:

  1. Raggsockor är jättekul, går mycket fortare än man tror när man väl kommit på att beskrivningen för hälen inte börjar på rätt sticka! I alla fall inte på min beskrivning :)
    Jag brukar dela upp det hela på bara tre stickor, så slipper man byta så ofta och tappa maskor och ha sig. Man ser ju ändå var man börjat (när man ska börja med hälen, eller för all del tårna sen) eftersom tråden sitter där!

    SvaraRadera