Sidor

måndag 27 februari 2012

Kycklingroulader m lök, persilja o bacon, recept Leif Mannerström

Till söndagsmiddag blev det Leif Mannerströms kycklingroulader. KANON gott!!!
16 skivor kycklingfilé (tunn skivad)
1 skivadgullök
1 pkt bacon grovt skivad
2 msk fransksenap
1 dl hackad persilja
5 dl kycklingfond
2 dl grädde
smör
salt
peppar
(och jag hade philadelphiaost, ca 4 msk)
Fräs lök och bacon. I med senapen och osten. Låt röran svalna en liten stund. Fyll kycklingfiléerna med fyllningen , rulla. Stäng igen med tandpetare. Stek i smör så de får fin färg runt om...
 Slå över kycklingfond, grädde, salt och peppar.. Låt puttra i 10 min.
Strö över persilja innan servering.
Servera med pressad potatis...
Kunde ha serverad med inlagt gurka kom jag på nu... men igår var vi så hungriga när maten var klar så den tanken fanns inte. Och det hade nog passat väldigt bra med min hemmagjorda plommongelé också... men som sagt inget kom jag på igår.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar