Sidor

söndag 12 februari 2012

En tunika till mig (igen)

Jag började med en tunika till mig i höstas... Det var en kvinna som talade om för mig att man inte ska ha förmånga projekt på gång samtidigt... man kunde bli bränd. Det kanske ligger nåt i det men det viktiga är nog att veta vilka projekt som är viktiga och vilka som kan vänta ett tag. Just nu försöker jag avsluta ett gammaltprojekt och börja ett nytt OCH avsluta det osv... så igår kväll sydde jag mina små melloväskor OCH passade på att avsluta min tunika som jag började med i höstas... Resultatet:
Jag är inte 100% nöjd med den men det får duga.  Jag följde mönstret men jag har nog för liten byst för modellen.. Får tänka på det nästa gång. För det blir det  :-) egentligen gör det inget för modellen i sig kräver att man har något under tunikan. Det är ett OTTOBRE mönster. Äger ej tidningen själv utan jag ritade av mönstret på min kurs så det är 2011 vår eller nån av 2010 numren...
Och tyget?? Det är inköpt på tantbiten då det fanns en affär i vår stad... Det är så underbart i fallen och så härlig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar