Sidor

söndag 12 februari 2012

Melloväskor

Vad gör man när man tittar på melodifestivalen och gladiatorn och heter TYGLINA??? JOOOO man syr så klart. Vad blev det??? Två väskor.
Den översta är till Edla...
... till att börja med iaf ska hon ha den på förskolan på sin krok med reservkläder mm så bandets längd är anpassad efter det. Senare kan hon ha det till vanlig väska (eller om jag jag behöver den)
Och så gjorde jag en till mig...
Den har längre band men inte så lång... den hamnar under bysten. jag kallar denna modell för utflyktsväska. Inte för att man ska ha mat osv utan det viktigaste nära kroppen. Jag har även sytt i kardborreband i öppningen så om nån tjuv vill ta sig in får de jobba hårt och jag hoppas då att jag upptäcker det :-)

Tyget är köpt på Åhléns under veckan .. det var REA :-) Modellen är min egen... testat mig fram till vad som funkar bäst för mig/Edla mm...

Trevlig söndag!



1 kommentar:

  1. Riktigt snygga väskor. Skulle kunna tänka mig en i blå färger. Kan du inte starta en webbshop där vi kan handla grejer som du gjort. Det var väl en bra idé.

    SvaraRadera