Sidor

tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtansdag!

Vi började dagen med sjukstuga som ni kanske redan hunnit att läsa. På fm var det svårt att flörta med grabben om vad han skulle äta... Lite kaksmet brukar fungera... Så det var bara att ställa sig och baka...
Och tänk det slank ner lite smet i magen på grabben. Men sedan har det varit mycket sova sova här.
Det blev lite smet över så jag fick ihop en kaka som jag kunde använda till mina <3bakelser.

Väldigt oavancerad bakelse... Baka en drömrulltårtebotten 
3 ägg
1 ½ dl socker
5 msk potatismjöl
2 msk kakao
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
Grädda i 5 min i 250 grader. Tag fram pepparkaksformarna och välj figur (jag tog självklart hjärtan dagen till ära)
Blanda philadelphiaost (ca 1 dl) med 2 msk cremé fraiché och floursocker (så mycket som du känner att det behövs, ca 2 dl) lite rödkaramellfärg.
Kleta på och lite stössel som finns hemma....

Kanon goda bakelser!!!

Trevlig ALLA HJÄRTANSDAG! Glöm inte att det är inte presenter mm som räknas idag utan att kunna visa, säga att man tycker om personen. Visa omtanke för sina nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar