Sidor

fredag 16 september 2011

Veckans kulinariska upplevelser!

Ytterligare än vecka i GI fotspår... Vad har jag ätit då? Våra matkassar från Familyfood har ju börjat att komma igen så det gäller att anpassa maten efter skafferiet :-) Men det är lätt när man väl börjar tänka...
Måndag: Citronemarinerad kyckling med pasta till familjen...
medan jag bytte ut pastan mot vitkål... 

Tisadg: Stekt fisk med potatis och spenatsås... jag tog broccoli istället för potatis och lade till lite tomatsallad med mozarella till...

Onsdag:Biffstroganoff m godsaker...

Torsdag: Resternas dag... ingen bild :-)

Fredag: Ratatouille med goda korvar...

Detta var middagarna... till lunch har det varit sallad på jobbet... veckans sallad kyckling och bacon... kanon. Men höjdpunkten av veckans luncher var idag då jag var "nästan ledig" (jobbade bara några timmar på morgonen) och åkte till en vännina med barnen. Jag blev bjuden på "Svamppaj utan deg". Super god!


Vill du veta hur det man tillagar den? Kika in på Kobbar och Krubb


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar