Sidor

fredag 30 september 2011

Barnen och jag på museum

Idag när jag slutade åkte barnen och jag till Västerviks Museum.

Bild lånad från muséets hemsida

De har bla en Barbie utställning.  (HÄR) Vi traskade runt där inne. Barnen tyckte vissa delar var roligare än andra. Det var en man som jobbade där som kom och hjälpte oss med en bok som man kunde titta på bilder på fåglar och så var det nr... och så kunde man höra fåglarna hur de låter i naturen. Det tyckte barnen var kanon.

Och bilderna ovan var inifrån lokalen... Tänk på vintern då fåglarna blir matade !! Vi måste tillbaka...

 När vi var klara inomhus gick vi ut för att fika. Vi hade tagit med oss lite festis mm så vi satt i solen på toppen av Kulbacken.










Efter fikat tog vi oss upp till Unos Torn. Tog ingen bild och hittar ingen bra bild på nätet så ni får själva besöka Västervik och se med egna ögon :-) Och hur jag kunde komma på idéen att ta mig upp SJÄLV med två barn vet jag inte då jag inte gillar höjder. Upp var Ok men när vi skulle ner usch!! Hoppas jag kommer ihåg det till nästa gång. Jag vill inte att barnen ska se att jag blir skräckslagen så jag försöker att vara normal och andas men jag tror att de fattar att jag inte gillar det. Att hålla handen på en fyra åring som maninte villska snubbla i trappan och försöka att inte kram ihjälden för det är det man vill för att man själv är så rädd... Måste bara tillägga att när vi väl var uppe vågade jag inte gå ut så vi var innaför och tittade ut över Västervik :-) Nu är det gjort för min del för all framtid.
Och väl nere på tryggamarken behövde jag landa så det var helt underbart med lekplats till barnen så jag bara fick vara :-) 


Njöt sedan av gamla torp som finns utanför ...
Bild lånad från museets hemsida

Underbar em i solen. Kommer garanterat bli fler besök hit. Varför har jag inte kommit på detta innan?
Barnen pratade om Rut. De visste att hon fanns i närheten och ville besöka henne men klockan var  15.30 så jag tyckte det var dags att åka hem. Vi kan kanske träffa Rut något nästa vecka?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar