Sidor

fredag 2 september 2011

Huslig...


De som känner mig vet att jag älskar vara i köket och pilla... Så här års finns det hur mycket som helst att göra :-) Jag är ingen skogsmänniska så jag går inte i skogen och letar efter fynd utan jag köper dem i affären, hittar hos släkt och vänner mm OCH sedan kokas det, torkas stöts osv..
Nedan har vi lingon inhandlade i Linköping på torget... Rårördalingon. In i fysen...
Kokade ännu mer plommongelé under veckan....
PS. Jag har en vännina där ute som har beställt en Jack Daniels... du ser den i bild, nästa gång vi träffas så är den din. Tyvärr så blev det ingen träff idag :-( Men det viktiga är att alla får vila upp sig. Massor med kramr till Er!!

Svamp och svamp, här rensas det och torkas mm. De övre hittade jag på FaceBook och de nedre hittade till mig via FaceBook. Så för den som inte vet vad man kan göra med FB så kommer ytterligare en anleding att skaffa FB :-)
Och nedan har vi inlagtgurka och lingonsylt. Till dessa burkar kan jag inte ta åt mig äran. Det är kära svärmor, som har handlat från "Ölandsbilen", syltat och lagt in mm. Här har jag bara varit en tacksam mottagare... Tack tack

Nu behövs det knappast en förklaring till varför jag inte har hunnit att sy något. All tid går åt till köket.
Men det är riktigt skojigt att göra saker själv, man vet precis vad det innehåller mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar