Sidor

söndag 4 september 2011

Gott från helgen...

På fredagen fick vi besök av svärföräldrarna som hade med sig rester från svärmors födelsedags tårta. Medan hela familjen njöt av detta ...

... smaskade jag på dessa "bakelser" ... notera LYXEN... två vindruvor!! 
Till kvällen hade Edla och jag en av våra favoriter...Det började med...
Fänkål och gullök och sedan... lite vittvin, grädde mm
... att hacka massor med persilja...


 Edla och jag är helt tokiga i musslor. Eftersom jag går på GI så passade det jätte bra med min musselgryta... Resten av familjen äter det oxå men int emed likastor förtjusning. Medan jag åt mig mätt på bara skyn och musslorna hade resten av familjen även franskt lantbröd till...

Lördagen hade vi goda vänner på grillning.
 Och seanre på kvällen var det "Fångarna på fortet". Vi hade familje mys, jag fixade våfflor till alla...
.. och till mig själv fixade jag nånslags pannkaka på ägg, grädde och majsmjöl. Serverad med grädde och jordgubbar. Det var inte världens godaste pannkaka men det var helt OK medan de andra smaskade på sina våfflor... 
Spänningen på TV var olidligggggggggggg...

Lördages kvällen avslutades med välling för vissa...
 
Söndagen bjöd på
 
Till lunch blev det lax med wokade grönsaker och yoghurtsås...

På em hade Eric sin innebandy som gör att jag inte hade energi kvar att laga mat så det fick bli hämt mat...

Barnens mat: Fristerad kyckling med ris och sötsursås... 
och för mig biff med grönsaker utan ris.
(erkänner att det säkert skulle ha smakat 10 gg bättre med ris men men)

Och så var denna helg förbi...

Inte riktigt, ska njuta av en kopp kaffe med nån tidning medan barnen sover så sött!


1 kommentar:

  1. Jag tycker att det ser verkligen läckert ut med även GI. Färg glatt och samkligt! Lycka till!

    SvaraRadera