Sidor

onsdag 7 september 2011

Dagens lunch och middag

Hur klarar jag luncherna? Har jag med matlåda till jobbet?? Både förra veckan och denna vecka har jag haft turen att veckans sallad har varit något jag älskar. Förra veckan åt jag tre tacosallader och denna vecka har vi räksallad som veckans sallad :-) Har lunchat tre gånger redan denna vecka i matsalen :-)
Och till middag blev det kyckling i ugn, det receptet kommer från vår middagskasse som kommer från familyfood. Jag fick dock göra om den lite så det skulle passa familjen just nu. Det skulle vara kyckling och potatis i ugnen tillsammans men jag tog kokt potatis och vanlig gräddsås så barnen fick ta lite av min hemma gjorda plommongelé. Själv tog jag kyckling och gjorde en coleslaw. Jag hämtar de flesta GI recepten från Ola Lauritzson & Ulrika Davidssons bok " GI DAG FÖR DAG". De hade en fänkålscoleslaw men jag hade ingen fänkål hemma bara vitkål och från "min tid" på LindsCafé & restaurag i Linköping så har jag ett bra recept på coleslaw men eftersom jag undviker konserverad majs just nu fick jag hämta lite inspiration hos en vännina som hade gjort sin coleslow m vitkål och morröter... Så det fick bli en morot i :-) Gott blev det.

Får se vad morgondagen erbjuder för kulinariska upplevelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar