Sidor

söndag 11 september 2011

Tjänstbytar dag!

Jag nämnde det tidigare i våras/sommras om att vi är några grannar som gått ihop och byter tjänst med varandra en dag. Denna dag var det vår tur att ha ett projekt som vi hjälptes åt med. Vi har haft en mur som int eklarade vintern och snömassorna så bra. Vi behövde ta ner delar av den, rätta till det mm. Och ärligt jag hade inte orkat hjälpa till med allt hela tiden så det är skönt att vara fler och alla hjälper efter bästa förmågan... eftersom vi var hos oss var det jag som fixade fika mm

Många kaffebryggningar...


och vi jobbade och jobbade...

och barnen lekte... För den som undrar så byggde de en speedwaybana och vattnade mm... 
medan föräldrar jobbade på... 
senare åt vi middag ihop. Jag hade lagat en stek i ugnen. Jag blev inspirerad av Pernilla (hon som var med i sveriges mästerkock) och hennes "gris i ugn".  Jag lade in den kl 10 på fm på 100 gr och den var inne till kl 16,30. Jag hade lindat in det i folie och kryddat köttet med timjan, rosmarin, rosépeppar, svartpeppar, salt, rödvin och lite soja... Till detta serverade jag koktpotatis, en så gjord på skyn, plommongelé, inlagd gurka
(a la svärmor), en grönsallad och lite blomkålspuré. Bild finns inte då alla var super hungriga och det fanns inte tid/ork att fota :-)
Men det bästa var att vi hade tårta efteråt. Kan inte ta åt mig äran men vi hade ett födelsedagsbarn med oss under dagen så vi firade... Livet var underbart tills vi precis skulle ta av tårtan... kom jag på att jag inte skulle äta tårta :-( Så för min del blev det en bit brieost.

Tack alla underbara vänner som var med under dagen! Livet är så mycket roligare när man kan dela den med andra....

1 kommentar: