Sidor

lördag 3 december 2011

Ostbrickan från igår kväll....

Hade ju skrivit att jag skulle skriva lite om ostarna vi åt igår kväll. Jooo, vi blev lite sugna iaf trots tacogratängen :-)....
Beemster (mellan vindruvorna, kl 11) var enligt mig mycket god. Fast när jag äter kompakt ost som denna vill jag inte ha kex till utan bara frukt eller marmelad. Tyvärr hade jag ingen öppen burk med marmelad och var för snål för att öppna nån av mina kvittenmarmelads burkar som jag har hemma (egengjord så klart J ). Och kan tänka mig att rödvin även hade höjd smaken ännu mer men det intog vi inte heller igår kväll. Ost nr två Taleggio (mellan grönadruvor och päronet, kl två) var kanon god på kex med vindruvor på. Det var klart Edlas favvo ost igår kväll, medan sonen dissade hela brickan och nöjde sig med sina saltapinnar. Och sist men inte minst Blue Alp var god med kex och päron. Väldigt krämig i smaken och inte så stark som visa grönmögelostar kan vara. Mer åt det milda hållet. Kan mycket väl tänka mig alla tre ostarna nästa gång på brickan igen. Bra val från Ost&Delis sida...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar