Sidor

fredag 9 december 2011

Fortsättning på vår lediga dag...

Det känns inte att det är så ofta som jag är ledig för att barnen och jag ska umgås. Det senaste tiden har det mer varit att barnen är sjuka så man är hemma och vabbar inte är man ledig då inte eller att man har planerat att åka iväg och göra något ex syfestival i Stockholm. OK det sist nämnda är roligt men som idag vara ledig för att man vill och har tid att vara ledig från jobbet utan något "måste", det känns extra lyxigt. Vad har vi gjort då?

Barnen och jag tog oss ner till stan för att gå på öppnaförskolan som vi gjorde förr i tiden då jag var föräldraledig :-) Det var riktigt nostalgiskt. Edla och Eric lekte, vi var med på sångstund, de ritade mm Jag hade kollat med en väninna hon skulle också ner med sina barn så hon och jag kunde umgås lite. Efter förskolan tog vi oss till McDonalds för lunch. Alla nöjda och glada.

Lite shoppingdags på Skönero, Hannas pysselstuga och MAXI. Väl hemma var det bara att ta tag i lite plock, eftermiddags fika och städning, middags förberedelser mm Och sedan har jag rullat köttbullar och nu är det klart till julafton. En punkt mindre på listan :-)

Till middag ikväll blev det lax med pressad potatis med kallsås och sallad med äpplen och rödlök. Vi hade även en kompis till Edla och Eric på middag ikväll. Och kompisen ville sova hos oss så nu har jag två tjejer som sover så sött i Edlas säng. Och mannen har jag och barnen vinkat av (ok inte Eric då... han somnade i min famn i soffan) på väg till Stockholm. Det är lite oroligt att skicka iväg mannen på resa när det blåser så mycket ut som det gör nu. Men jag får ett sms inatt när han är framme så jag kan sova, eller försök till sova. Jag tycker det är lite svårt att sova när det blåser så mycket som det gör nu. Inte för att jag är rädd utan mer att jag är så van att vakna av minsta ljud... och när det blåser så låter det ju HELA tiden :-(

Näää nu är det sista delen på IDOL finalen... natti natti från min sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar