Sidor

fredag 2 december 2011

Fredagsmys hos oss...

Då var det äntligen fredag igen. Denna vecka har varit intensiv för min del men det är underbart då alla är friska och livet bara flyter på... Med hälsan så blir allt lättare. Barnen har varit harmoniska och glada och då blir vi föräldrar det också...

Idag var min "korta"arbetsdag igen... var hemma i tid för att hinna göra saker. Men det blev inte så mycket av det produktivaslaget utan mer vila :-) Båda barnen var hos kompisar så jag passade på att slumra till en stund. Ohh vad skönt det är att bara få vara ibland. Nu är batterierna laddade för kvällen. Orkar kanske tom se slutet på Idol ikväll. Vem vet ? :-)

Till middag idag kände jag för något som uppskattas av hela familjen och som är lätt. Det blev Tacogratäng.

Tacogratäng är nog en av familjen absoluta favoriter. Och som årstiden kräver hade vi självklart julmust till detta. Efter middagen trodde jag inte det skulle vara möjligt att äta mer men jag hade redan tagit fram lite ostar som nu ligger på köksbänken och gottar till sig... Och enl min mage så ska det nog inte vara några problem att få ner det till IDOL på tv samt något gott drickbart till det... kanske mer must?
Ostarna är från min Ost&Deli kasse från tidigare i veckan.

Trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar