Sidor

måndag 26 december 2011

Annandag Jul

Vi har hunnit med lite av varje idag. Förmiddagen ägnades till julklapparna.. lek lek och lek. Sedan var det dags för lunch så åkte vi till Sibylla... alla är vi lite trött på julmaten och vill ha vanlig skräpmat. Och efter all mat behövdes det lite rörelse... springa lite på mellandagsrea!! Men jag tycker inte det är som förr. Kommer ihåg när man var runt 20, det var hur mycket som helst man kunde fynda men inte nu. Vet inte om det beror på att man har ändrat smak eller om det har blivit mindre rea med tiden. Vi hittade några guldkorn men som sagt inte mycket (och man orkar inte alla affärer med två barn heller).
Men Eric fick sig ett par nya inneskor till dagis med bilar på. Och det bästa med att vara på stan... vi fikade så klart. Jag har alltid varit en fikatjej och jag kommer alltid att vara det. Vi gick till Café Gården och jag tog en av mina nya favoriter...
vet inte vad de heter, det är inte dammsugare... resten av familjen njöt av lussebulle, chokladboll och pepparkaka .. Edla hon tog en bärcheesecake men den fastnade inte på bild idag...

Väl hemma har vi hunnit titta på första Harry Potter filmen. Fick alla filmer i en box i julklapp :-) Nu kan jag titta när jag vill... Och efter det har Edla och jag hunnit med lite stor handling på Willys. Ibland känns det som om man laddar så mycket inför jul att man glömmer att det finns ett liv efter :-) Men nu ligger vi i fas i skafferiet också.

Nu sitter jag framför datorn och lyssnar på vinden. Det blåser ikväll igen :-( Har det alltid blåst mycket eller är det bara det att man hör det mer nu då man är "vuxen"???

Ha det gott nu imorgon är det vardag igen. Själv njuter jag av en veckas ledighet till :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar