Sidor

torsdag 1 december 2011

Randigt och enfärgat

Precis hemkommen från min underbara sy kurs som ikväll hade avslutning för terminen med goda räkmackor. Nu gäller det att avsluta alla projekt som jag har påbörjat under hösten. Vissa har stannat pga av att jag har inväntat material mm och andra pga att inspirationen för just det projektet rymmde en stund.

I våras då jag var på syfestivalen i Jönköping inhandlade jag ett mönster från minikrea som Neonabella sålde.
Äntligen nu har jag sytt något av mönstren. Det blev tunikan på det bakre mönstret och mitt standard mönster för thights till Edla...

Lite randigt och enfärgat... kombinationen blev bra tyckte dottern som redan har hunnit att använda plaggen ett antal gånger. Jag fick även tillfälle att prova min nya overlockmaskin och testa dess rullkantssömn. Trådrullarna till det hade jag beställt från Bibbistextil tidigare under november månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar