Sidor

söndag 4 december 2011

Söndagskväll och planering på G

Barnen och jag har haft en underbar dag idag. Vi sov hos min mor igår kväll i Linköping så vi hade gemensam frukost med ägg och hembakt bröd. Efter frukosten åkte vi till en väninna till mig från universitetstiden. Vi blev bjudna på lussebullar och hem bakade pepparkakor som barnen hade garnerat. Efter fikat pysslade barnen med cernitlera. Mina barn fick smak för detta så vi har beslutat att investera i lite olika färger så vi också kan pyssla hemma. Edla och Eric vill ju göra som stora Hampus och Julia så klart. Östergötlandstrippen slutade inte där utan vi åkte senare över till Norrköping för att inhandla lite julklappar. Ett obligatoriskt stopp i Söderköping för inköp av tyger... Och så var vi sedan hemma. Lite innebandy, middag från min kasse som vi köpt på Skönero med grytgrunden jag hade kokat och lagt i frysen... Fick lite smaksättning av grädde och lite kokta potatisar så var middagen klar.

Söndagskväll betyder planeringskväll hos mig. Har planerat veckan middagar. Tanken är att vi ska äta
Må: Sjömansgryta (köttförs och potatis)
Tis: Valnötspanerade kycklingfiléer med potatismos
Ons: Tacorullar
Tors: Pasta Carbonara

Fredagen har jag inte planerat än...  Detta är grundtanken för veckan men man vet ju aldrig hur det blir. Jag har även hunnit med ett avsnitt av Morden i Midsomer (ett måste på söndagskvällen).

Nu ska jag leta lite efter cernitlera på nätet... Och tömma torktumlaren som är klar.

Hoppas ni också haft en trevlig helg och laddat batterierna för kommande vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar