Sidor

onsdag 28 december 2011

Ledig= Resa till Norrköping

Ytterligare en ledig dag resulterade i att barnenoch jag åkte till Norrköping för att ha det lite skoj. Vi började med att åka till en väninna och hennes barn. Barnen hade kanon kul ihop... i början lekte de Eric Saade :-) Måste bara få berömma min väninna som hade ståt i kö i timmar för att få Eric Saades autograf... Hon har en mycket lycklig son som berättar om sin idol :-) och som sig bör så fikade vi så klart...
Denna chokladkaka tillhör nog ett av de godaste jag smakat på länge... Fick i mig ca 1/4 själv. Jag vet att man inte ska äta så mycket men det gick inte att hejda mig... det var sååååååååååååå gott. Det är chokladkakebotten med grädde och överst chokladglasyr som är så len i smaken och cocus och valnötter... En av mina andra väninnor var också med på besöket idag och hon hade tagit med sig en annan efterrätt..
Sütlü irmiktatlisi ... skulle vilja kalla det för mannagrynspudding smaksatt med apelsin. Också super gott. receptet finns HÄR fast man för köra en översättning på det...

Sedan hade jag lovat mina barn ett besök på Busfabriken ... och det var så roligt medan jag var där kom en väninna förbi med sina föräldrar så vi kunde sitta och prata i lugn och ro... eftersom barnen var fullt upptagna med att leka..... ett bra ställe att träffa bekanta och få prata i lugn :-) och på hemvägen stannade vi på Ringarums värdshus för middag. Barnen glada= jag glad.

Och nu sitter jag på golvet med datorn i famnen och tittar på "grabben i graven brevid" samtidigt som jag bloggar. En kanon bra film...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar