Sidor

lördag 31 december 2011

Planen för 2012

En av mina planer för 2012 är att ligga ett steg före i förberedelserna för vardagen mm. Börjar redan idag med att fixa lunchen till söndag.
Degen till pajerna innehåller lite av vad jag hade hemma. Den ena har kesella och smör i degen med vetemjöl och lite dinkel medan den andra har lite philadelphiaost i sig med smör och vetemjöl samt dinkel. Förgräddade skalen 10 min i 225 grader. Fyllning: den högra med tacoköttfärs samt röd parika och purjo medan den vänstra broccoli, skinka paprika och purjo. Tacopajens stanning är creme fraché, ph.ost, grädde (en skvätt) och ägg medan skinkpajen har grädde och ägg.


Sedan en sväng i ugnen igen. Tacopajen 15 min...
och skinkpajen fick stanna ytterligare 15 min. 
Jag hade ingen riven ost hemma så det får jag lägga på när de ska värmas på söndag.

Natti natti nu... behöver min skönhetssömn inför morgondagens partaj.

Ha det gott sista dagen på 2011. Vi syns igen 2012 :-)

Lämna gärna ett avtryck på mitt sista inlägg för 2011 så jag vet vem som läser mig...


4 kommentarer:

  1. ser gott ut... Gott nytt År till Dig och Din Familj:):). Jouzita

    SvaraRadera
  2. Pajerna ser jättegoda ut. Lagom söndagsmiddag efter att man som vanligt ätit för mycket på Nyårsafton. Har slappat hela dagen. Ska till en kompis ikväll som bor ca 200 m från mig. Så jag kan i värsta fall krypa hem.

    Gott Nytt år
    önskar
    Kristina

    SvaraRadera
  3. Tack för julkortet och Gott Nytt År önskar jag dig och din familj.

    SvaraRadera
  4. Önskar er en god avslutning på det här Gamla Året! Hoppas ni får en trivsam kväll hos era vänner. Njuter av god mat och tar emot Nya Året med festligheter i trevligt sällskap. GOTT NYTT ÅR och massor med kramar till er alla från Linköping, din mor
    - Klokt förbereda morgondagaen. Kör hem försiktigt och akta er för fartkontroller! Ha det gott!

    SvaraRadera