Sidor

måndag 12 december 2011

"Nobel fest"

Ibland tycker jag att jag är busig men jag ligger i lä jämnfört med mina svärföräldrar. Ni kan aldrig gissa vad de har hittat på i lördags?

Här kommer min svärmors lördag....

Det hela började med att bordet dukades efter konstens alla regler. På med fin duken, serveter mm

Och gästerna anlände. De blev mottagna av "studenten" Pelle. Först in kom "Kung Ingemar" och "Drottning Svea"
 Direkt efter kom " Prins Bengt" och "Kronprinssesan Igegerd".
Efter att välkomstdrinkarna var intagna var det dags att sätt sig vid bordet. Till höger ser ni "Hertiginnan Marianne". Middagen serverades i buffé form...

Som sig bör så fanns det tal under middagen. Talet hölls av "Prins Bengt"
Notera måttbanden som är inlindad i folie som en medaljong. Det gäller att vara påhittig när det gäller att gå på "Nobel festen".
"Hertigen Per-Åke" fick mottaga en medaljong.

Sedan var det dags för desserten...Som sig bör hade den en egen show (det ligger i släkten, brandvarnaren fungerar i detta hushåll också, nu är det testat).

GLASSBOMB!

Hemma gjord så klart!

Senare på kvällen blev det kaffe och tårta.
Och utanför vajade flaggorna till dagens ära...


Så trevligt kan man ha det. Då vet ni vänner vad jag måste hitta på si så där om 40 år.
En egen Nobel fest.





1 kommentar:

  1. Det gäller att kunna vara påhittig och förgylla sin vardagstillvaro! Vilken underbar dukning Marianne! Härlig idé!

    SvaraRadera