Sidor

torsdag 30 juni 2011

Ny pool= mindre pool

Igår tog vi ju fram vår pool från förra året och skulle fylla den. men upptäckte ganska snart att det var hål i själva luftringen. Vi letade och letade men hittade inte hålet :-(

Poolen från igår
Idag när jag hämtade barnen från dagis var det varmt mm och jag var trött samt lite stressad eftersom jag skulle iväg på ett ZUMBA pass. Då tog vi till nödlösningen på mat problemet :-) PIZZA!!! Vi åkte och hämtade pizza. Tanken från böjan var att vi skulle sitta i gräset och äta men ändrade oss när vi väl skulle äta. Men vi åt på picknick vis. I bitar :-) Eric hade besök av Arvid.

Helt plöstligt hör jag Arvid säga: "ta ett kort på mig NUUU!"

Det är därför detta kort är tagen :-)... Sekundrarna senare ropar nästa kille... "mig med mamma" 
Efter maten kom en kompis till Edla. Så helt plötsligt så var det fyra barn som skulle bada i den ny inköpta poolen. Det visade sig att det var en mindre variant men men... Den duger för att svalka sig i värmen. Men eftersom jag skulle iväg på min ZUMBA så hade farmor och farfar hunnit hem och tog äver barnen.


Nu är jag hemma, barnen sover. Jag har intagit mitt kaffe på altanen. Och lugnet ligger över i trädgården. Poolen kluckar lite fint :-) Visst är det underbart med sommar!!!

Hoppas på en varm och skön sommar med mycket bad och lek.... Fick lite semesterkänsla när jag skulle lämna jobbet idag. Utanför min dörr var det värsta party musiken igång med HÖG volym :-) När jag frågade killarna som jobbar kväll om de inte var oroliga för hörselskador fick jag till svar ett stort leende av en kille " nedrärkningen har börjat. Jag går på semester om 6 timmar!!!" :-) Det var äkta lycka.

Glad sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar