Sidor

onsdag 29 juni 2011

Hjärtan och stjärnor

Återkoppling till Syfestivalen i Jönköping igen. När jag var där så inhandlade jag lite tyger...
Och nu har jag använt två av tygerna... Det blev lite sömnad under midsommar helgen :-)
Tunika till Edla:


Mönstret till denna tunika är något jag jobbat fram nu under våren. Är väldigt nöjd med mönstret.


T-shirts till Eric. Mönstret är det jag har använt mig av hela våren. Denna gång förlängde jag den lite. Jag tycker att vissa t-shirts blir lite för korta på Eric.Och så lade jag till en liten detalj på ärmen :-) Tyckte det passade bra till en tuff kille. Har jobbat mig fram till att i kragarna så funkar det bäst med att inte använda tvillingnålen.

Och så ändrade jag mönstret så det blev ett linne.
Om ni undrar vad det är för konstig galje jag har använt så är det ingen galje utan två pilar Eric fick i fördelsedags present som jag satte ihop :-)... Man tager vad man haver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar