Sidor

måndag 4 juli 2011

Oska o regn, en tripp till Oskarshman

I lördags så regnade det och oskade på morgonen runt 10 tiden. Vi hade precis börjat dra ur alla kontakter till alla elprylar man har hemma... då slog det till och blixtrade inne. Magnus som låg under databordet i datarummet tyckte det luktade bränt och mycket riktigt...
... fråga mig inte riktigt vad det är men om jag nu har fattat det rätt så skickar den någonslags signal till Tv:n så vi kan se våra Telia kanaler. Men som bilden visar så hade den blivit ljusbrun och i icke fungerade tillstånd. Lösningen var att M åkte ner till Telia butiken här för att inhandla ny elmojeng. Men de var slut :-(  Lösningen blev en tripp till Oskarshamn och till deras Telia butik. Barnen fick handla sitt lördagsgodis i stan där samt att vi passade på att fika på Shalom.
Så kära Oskarshamn vänner... ingen fick besök av oss denna gång.

Väl hemma var det lek på barnens lista.
De fortsatte att leka med kojan de byggt på morgonen som de lekte med innan och under oskan.


Efter regn kommer sol och värme... bad dax... 
Sedan skulle det fortsättas på lördagsgodiset... med klubba kan man inte leka... 
... utan man får så snällt titta på... 
Sedan var det middags dags...

Till vänster i bild min bulgursallad, Kisir.

Koka bulgur enl förpackningen. Låt svalna. Blanda i tomat pure ca 1 msk per dl bulgur. Kajenpeppar efter tycke, mycket dill, persilja och heslt färsk mynta (tyvärr så har jag ingen i år- första sommaren utan mynta sedan 2003 :-( ). Tomat, gurka, isbergssallad (jag hade plocksallad från egen odling) och rödlök. Salt och peppar. Olivolja och pressad citron.

Mums.

Och vi har denna gång lyckats grilla blomkål oxå. Klart godkänt. Kommer att grilals fler gånger. Inspiration till detta har jag fått från Per Morbergs grillbok " Morberg grillar". Vi grillade även sparris, morötter, paprika både röd och vit, gullök och kött och korv. Vad korvaran hette kommer jag inte ihåg de var som prinskorvar i storlek med mycket kryddigare. Köttet var någon färdig marinerad förpackning från Willys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar